Charter Napló

Hajózós hétköznapok

Visszatérés a Szaróni-öbölbe - kétszer

Úgy hozta az élet (és a szervezés), hogy nem egy, hanem mindjárt két hetet tölthettem el a Szaróni-öbölben hajózva, váltott csapatokkal. És Rkapitány vidám társaságában.

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-00.jpg

Mielőtt tovább olvasol, indítsd el az alábbi zenét, hogy hangulatba kerülj:

A hajóbérlésben a szombat-szombat ciklus az alap, a vitorlást vagy motorost rendszerint szombaton kora délután lehet átvenni, a légitársaságok azonban erre valamiért nem mindig vannak tekintettel, így a kaland ezúttal már péntek hajnalban elkezdődött, amikor az üres városon keresztül rekord idő alatt értünk ki Ferihegyre (még mindig nem áll rá a szám az új névre, a zeneszerző úrtól ezúton kérek elnézést). Sima utat követően a 40 Celsius fokos Athénban igyekeztünk minimálisra csökkenteni a szabadban töltött időt, hamar bevettük magunkat a szállásra, a hűtött és besötétített szobában igyekeztünk túlélni délutánig, amikor rászántuk magunkat egy rövid városnézésre.

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-01.jpg

Szombat délután aztán nekiveselkedtünk a hajóátvétellel járó adminisztratív és gyakorlati teendőknek, ellenőriztük a fedélzeti rendszereket, vártuk a vendégeket (hozzám négy pár érkezett, Rkapitányhoz négy ember). Akik hamar meg is jöttek, mint kiderült, szinte mindannyian ugyanazzal a járattal érkeztünk Hellászba. Vacsoránkat a kikötőhöz közeli Edem étteremben fogyasztottuk el, ahol asztalfoglaláskor nem győztek elnézést kérni, amiért csak a tengertől számított harmadik sorban tudtak helyet biztosítani nekünk. Borzalom...

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-02.jpg

Étkezés közben A közölte, hogy ő szirénkedni érkezett, ami alatt az értette, hogy kizárólag a hajó orrában történő napozással, esetleg néha egy-egy fürdéssel kívánja tölteni az elkövetkezendő napokat. És itt hangzott el az a bölcsesség is, miszerint "a sós levegő miatt nem érzed, hogy részeg vagy". Ebből lehetett sejteni, hogy pazar kis hetünk lesz.

A vasárnap még mindig erősen fújó szélben óvatosan kezeltük a programtervet, hullámmentes vízen maradva jutottunk el első tervezett megállónkhoz, a Vouliagmeni-öbölbe. A másik csapat csak röviden maradt, ők inkább célba vették az estére kinézett Perdikát. Úgy terveztük, hogy idővel utánuk megyünk, de mire indulásra kész állapotba kerültünk, elment a délután, és nem akartam kitenni a csapatot a három órás útnak, inkább visszatértünk a báziskikötőbe.

Kertmozi Alimos tengerpartján:

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-03.jpg

Hétfő délután Póroszban csatlakozott egymáshoz a két társaság, napközben mindenki ott fürdött egy jót, ahol épp eszébe jutott. Horgonyra állva vártuk az éjszakát a sima vízen, és a hajókhoz tartozó gumimotorosokkal, vízi- és szárazföldi taxikkal hidaltuk át a parti nyüzsgéstől elválasztó távolságot.

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-04.jpg

Kedden Ídrára szerettünk volna bejutni, de - amint arra számítottunk - teltház volt, ezért inkább a sokkal kevésbé felkapott (és több hellyel rendelkező) Ermionit választottuk. Mivel azonban Ídrát nem szabad kihagyni, másnap kora reggel elindultunk vissza, abban bízva, hogy a bent éjszakázók távozásával felszabaduló helyek valamelyikére le tudunk csapni. A dolog bejött, igaz, kemény kitartás kellett hozzá: egy órát várakoztunk a kikötő előtt pöfögve. Illetve várakoztam, mert amikor látszott, hogy hosszú lesz a délelőtt, leintettünk egy vízitaxit, amivel a vendégek előre kimentek a partra. Én pedig szépen beálltam egyedül, amikor rám került a sor. Ugyanakkor porszem került a gépezetbe....

Magamat idézem négy évvel ezelőttről:

"a vitorlásoknak fenntartott mólószáron egymásra kötnek a hajók. Az új érkező szépen lerakja elöl a horgonyát, tatját pedig a már parkoló társakon fixálja. Ezen senki nem akad fenn, sőt, kifejezetten örülnek, ha olyan valaki érkezik eléjük, aki láthatólag tudja, mit csinál, nem bénázik a manőverek közben, mert így nagy esély van rá, hogy problémamentes éjszakájuk lesz. Ennek a megoldásnak következményeként a part a többieken keresztül lépkedve érhető el, amire mindenki engedélyt kér és kap a másiktól. A népek türelmesen és toleránsan állnak a helyzethez, de azért nem ildomos ki-be rohangálni."

...mert a mögöttünk álló hajóra még ki tudtam lépni, de a következő bárka már messze volt, így megszakadt a kapcsolat a szárazfölddel. Nem maradt más hátra, vízre tettük a gumicsónakot, és onnantól hol azzal, hol vízitaxival közlekedtünk hajó és part között. Viszont megérte, mert Ídra gyönyörű és izgalmas város, kis mérete ellenére jópár órát el lehet tölteni benne. Este pedig panorámás vacsorát fogyaszthattunk. charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-05.jpg

Másnap kénytelenek voltunk korán indulni (mert a legkülső sorban álltunk), de ez nem jelentett gondot, mert így hamarabb értünk Póroszba, ahol ezúttal mindenképp oda akartunk állni a parthoz. Sikerült is, méghozzá a katonai bázis közelében, ami azt jelentette, hogy este nyolckor zászló levonás, reggel nyolckor zászlófelvonás - zenei kísérettel. És ez volt az első alkalom, amikor az Apagio étteremben vacsoráztam. A további alkalmakról majd később...

Csütörtökön végre mi is eljutottunk Perdikába, ráadásul Rkapitánynak köszönhetően a mólóhoz állhattunk oda, és nem kellett horgonyoznunk. A város elég nagy, jó része viszonylag új építésű üdülőtelep, de a kikötő környéki rész igazi ékszerdoboz. Pénteken kényelmes tempóban indultunk vissza a bázis felé, és még arra is volt lehetőségünk, hogy élőben tekintsük meg "a lengést". Ezt a másik csapat egész héten gyakorolta, és szépen belejöttek.

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-06.jpg

Szombat reggel az utolsó vendég is kénytelen volt elhagyni a hajót, hogy a takarítók nekieshessenek a következő hétre történő felkészítésnek, de mint az a nap folyamán kiviláglott, a "nekiesnek" kifejezés ebben az esetben kissé túlzó. Tény, hogy Athén környékén júliusban igen meleg van, amiben a fenének sincs kedve dolgozni, de az sem segít, hogy félig fogalmatlan és teljesen vegyes a brigád. Élőben volt szerencsénk végignézni például, amint a filippínó műszakvezető a spanyol ajkú takarítónak angolul sorolta a feladatlistát. Viszont tanulhattunk tőlük: salamat - ez filippínó nyelven azt jelenti, "köszönöm".

Én várakozásokkal telve néztem a második turnus elé, mert ismertem az érkező csapat egy részét, tudtam, mire számíthatok tőlük, Rkapitány viszont kissé ideges volt, mert az utaslista szerint két nagyi is tagja volt a brigádnak, és aggódott, hogyan boldogul majd két, hetven fölötti emberrel egy hétig a hajón... a délutáni találkozáskor aztán  kisimult a homloka.

Vasárnap a Lagousa-sziget mellett megállva, hosszasan fürdőzve kezdtünk bele a második hétbe, este pedig Perdikán kikötve ugrottunk fejest a gasztroélményekbe. Kulcsmondat: "Az a baj, hogy olyan finom minden." Este napnyugta-nézés.

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-07.jpg

Hétfőn Póroszt céloztuk, de ebédelni megálltunk Methanán (itt szaladtunk bele a két hét legfokhagymásabb tzatziki salátájába - isteni volt). Rövid séta árán azt is megállapíthattuk, hogy a termálvizes fürdő bezárt már egy ideje, majd egy öbölben fürdőzve húztuk hosszúra a délutánt, így aztán este hét is elmúlt, mire horgonyt vetettünk. Én egész délután kampányoltam az Apagio mellett, a srácoknak már folyt a nyála, így nem nagyon kellett sürgetnem őket, hogy rendbe szedjék magukat. Persze teltház, de felajánlották, hogy az első felszabaduló asztal a miénk lesz. Tíz percbe telt, már ott ültünk a teraszon, és elindultunk lefelé a lejtőn: tzatziki (azt sosem hagytuk ki), tonhalkrém, céklasaláta, sárgaborsókrém, bárány, bor, ouzo... és a végén az EKMEK*. Mindannyian fülig ettük magunkat, szuszogni sem nagyon volt erőnk, csak G bírt kinyögni egy mondatot: "Én ettem helyeken, gasztrobuci vagyok, de ezt nem láttam jönni."

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-08.jpg

Kedden kisebb (de inkább nagyobb) csodát éltünk meg: befértünk Ídrára. Előtte még azért megálltunk fürdeni egy kis sziget takarásában, majd az esélytelenek nyugalmával csorogtunk a városka felé. Ám ott azt láttuk, hogy még csak egy sorban állnak a hajók, ráadásul Rkapitány integet felénk vitorlása orrából. Szépen beálltunk elé, a csapat kilibbent a partra, és eltűnt a forgatagban.

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-09.jpg

Végül nem maradtunk éjszakára, inkább átcsorogtunk Ermioniba, ahol a sor végén, minden zajforrástól távol lett helyünk.

Mivel az első közös látogatás alkalmával eldőlt, hogy az Apagio-ba muszáj visszatérnünk, nem volt kérdés, hova megyünk szerdán. Plusz örömöt okozott, hogy a parthoz tudtunk kötni (bárhol jó lett volna, de az étterem közelében sikerült), így nem kellett sok időt töltenünk a közlekedéssel, és persze rohantunk asztalt foglalni. Nem sorolom végig a menüt, de lehetett fokozni a két nappal korábbiakat... és amikor a rendelés leadása után kiderült, hogy S kifogyott a cigijéből, még hoztak is neki a trafikból.

Az este kérdése: te merre tekered a bort?

Az este bölcsessége: a bonyolult csomók a vitorlázók modoroskodása.

Az este tragédiája: nem volt elég ekmek. (helyette King Baklavát ettünk, az se kicsit szólt)

Csütörtökön Perdikán már csak alternatív helyre tudtunk állni (valamiért rosszul kezdtem neki a manővernek, így eltartott egy darabig, és külső segítség is kellett a kivitelezéshez), de azzal sem volt semmi bajunk. Este az étteremben a pincérlány ismerősként üdvözölt, kérdezte, tavaly jártunk-e náluk vagy korábban. Mikor felvilágosítottuk, hogy három napja, a lehető legbájosabban kért elnézést, mondván, neki itt minden nap egyforma. Nem tudtunk, nem is lehetett rá haragudni.

Pénteken addig maradtunk egy helyben, amíg már nem lehetett tovább halogatni a bázisra indulást, parton sétálással, fürödéssel, beszélgetéssel töltöttük az időt, még az ebéd is belefért - igaz, azt már menetben fogyasztottuk el. Athén felé egy záró vitorlázást is össze tudtunk hozni, időben érkezve ahhoz, hogy a csapat még bemehessen a városba, nézelődni egy kicsit. Én pedig negyedszer is ellátogattam ugyanabba az étterembe, ami fix helyemmé vált ebben a két hétben.

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-10.jpg

Szombaton, a hajók leadásakor (ilyenkor a bérbeadó cég képviselői mindent átnéznek) ismét megbizonyosodhattunk róla, mennyire kedves, nagylelkű és segítőkész vendéglátók a görögök: bár keletkeztek apró sérülések a hajókon a két hét alatt, ezek fölött átsiklottak, ami fölött nem, azt pedig nem a mi kárunkra rendezték, hanem - felvállalva az ezzel járó papírmunka terhét - bevonták a biztosítót.

Kaja

Fejenként 12-25 euróból igen szépen meg lehet vacsorázni egy étteremben, több mindent megkóstolva. Az előételek 3-12 euró között vannak, hárommal már degeszre tudod enni magad. És minden finom. MINDEN.

charter-naplo-hajos-nyaralas-gorogorszag-szaroni-obol-2022-kaja.jpg

Disclaimer: nem értek a fotózáshoz, ha minőségi kajaképeket akarsz nézegetni, látogass el inkább PIXELTASTER Instagram oldalára.

Hajós költségek

Kikötői díjak, víz- és áramhasználat sokszor együtt nincs 15 euró, ami önmagában is röhejes, de ha - mondjuk - a horvát árakkal hasonlítjuk össze, pláne megdöbbentő. Igaz, nincs vizesblokk a kikötőkben, de ez pont nem jelent gondot, erre vannak a hajó fürdőszobái.

*Pro tipp: ha az Apagio-ban épp nem lehet kapni, menj el a beszállítóhoz.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Charter Napló

Utazás, munka, hajós nyaralások és minden, amivel foglalkozunk - érdekességek, tapasztalatok, élmények.