Charter Napló

Hajózós hétköznapok

Születésnapi menet - egy hét hajózás a Nápolyi-öbölben

JP 55 lett idén, és úgy döntött, ez remek apropó arra, hogy hajózzon egyet a Nápolyi-öbölben a barátaival. Én meg nem álltam az útjukba.

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-00.jpg

Mivel júniusban már futottam arrafelé egy kört, és mivel túl sok idő nem telt el azóta, a légitársaság sem módosított a menetrendjén, megvolt a rutin. Magamtól keltem, még az ébresztőóra csörgése előtt, némi idő elteltével pedig a lassan magához térő fővárost szeltem át, ami mindig különleges élmény. Ahogy a nápolyi "városnézés" is: gépünk ezúttal pont úgy közelítette a leszállópályát, hogy sorra vehettük a látványosságok jó részét - igaz, meglehetősen gyors egymásutánban.

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-01.jpg

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-02.jpg

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-03.jpg

Eseménytelen volt a transzfer a kikötőig, ahonnan odébb esik az élelmiszerbolt (sőt, tulajdonképpen bármilyen üzlet), így sofőrös kocsit kaptunk a bevásárláshoz. Amiről azt hihetnéd, hogy drága mulatság, de érdekes módon nem kérnek érte külön pénzt. Viszont amikor megérkeztek az üzlethez, a kísérő odaadja az igazolványát, hogy azt fizetéskor mutassátok be a pénztárnál. Arra jutottunk, hogy valószínűleg az áruháztól kap jutalékot. Délután hat óra körül már igencsak éhesek voltunk, gondoltuk, előre hozzuk a vacsorát, de a kikötő éttermeiben hamar lelomboztak minket: ha nyitva is volt valamelyik, mondták, hogy bátran felejtsük el a nagy étkezést, mert "még nincs konyha". Főztünk magunknak.

Reggelre kelve kiderült, hogy egy-két tétel hiányzik a hajóról (a legkomolyabb gond pedig az volt, hogy a dzsordzsklúnis kávékészítő nem működött), ezeket - a bázis engedélyével - a mellettünk álló hajóról pótoltuk, mert azon látszott, hogy a héten nem fut ki. Összeállt a rendszer, kezdődhetett a nyaralás!

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-04.jpg

Kihajózás után igyekeztünk minél gyorsabban átállni a dolce vitára, ehhez népszerű olasz slágereket is segítségül hívtunk, amik kapcsán GY-nek köszönhetően megismerkedtünk a "Felicitá" magyar verziójával* is. Rövid ideig még vitorlázással is próbálkoztunk, de aztán elhalt a szél, az út nagy részét motorozva tettük meg, így érkeztünk Positano elé, ahol ezúttal nem bójára álltunk, hanem horgonyra. Partra szálláshoz a bérelt hajó kismotorosát használtuk, ami nekünk pont megfelelt, viszont kisebb, mint a környéket járó bármelyik bárka, így a mólóhoz mindenkit megelőzve, soron kívül tudtunk odaállni a ki- és beszállásokhoz. Vacsoránál a Madeira burgerről áradozott a pincér, sőt, kifejezetten ajánlotta, SP be is vállalta, ehhez képest nem volt nagy szám. Ellentétben a "szürke eminenciás" tenger gyümölcsei rizottóval!

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-05.jpg

A hajóhoz már sötétben, de legalább sík vízen tértünk vissza.

Reggel néhányan "kelő Nappal én is kelek"-et játszottunk, sőt, ketten be is csobbantak úszni, de harmadik próbálkozó már nem erőltette a dolgot, miután észrevettük, hogy számtalan medúza lebeg körülöttünk, így elengedtük a dolgot. A saját készítésű reggelit követően útra keltünk, tettünk egy tiszteletkört Le Galli körül, hogy megcsodálhassuk, aztán Ischia felé még szemetet is szedtünk a tengerből. Az Aragón-kastélynál horgonyoztunk le, fürödtünk, ebédeltünk, pihentünk,

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-06.jpg

aztán este hatkor beálltunk a kikötőbe, ahol helyet foglaltunk éjszakára. A Portobello étterem júniusban nagyon bejött az akkori csapatnak, ezúttal felemás élményt nyújtott, de amikor a vacsora után odaadtam nekik a nyár elején elkért névjegykártyájukat, nagyon megörültek, és onnantól nem lehetett megúszni a limoncello-kört.

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-07.jpg

Ischia kikötője békés hely, de kora hajnalban megindulnak a különféle szemetesek, a tolató teherautók sípolása és a gyűjtőtartályba borított üvegek csörömpölése könnyen kiveri az álmot az éberen alvók szeméből. Viszont amikor újra csend lesz, vissza lehet aludni! Belefért, mert kényelmes nap állt előttünk, még elintéztük a vásárlást, töltöttünk vizet a tartályba is, és csak aztán keltünk útra Sorrento felé. Illetve még nem, mert elnéztünk Procidához, ami ezúttal csak rövid megálló volt, gyors fürdéssel.

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-08.jpg

Sorrentoba kényelmesen, időben érkeztünk meg, kicsit ledőltünk pihenni, később pedig beálltak mellénk az előző napi szomszédaink, igaz ezúttal volt egy kis pitty-putty: szűk helyük egyik oldalán mi álltunk, a másikon - a partfalhoz kötve - egy kisebb bárka. Na, ez utóbbit találták el betolatáskor, volt csattanás, kiabálás meg heves kézmozdulatok, de csodák-csodájára egyik hajóban sem esett komoly kár. A városba ki gyalog, ki lifttel ment fel, és némi nézelődést követően a Lounge bar Tasso-ban kötöttünk ki. A helyet csak ajánlani tudom, mert jó koktélokat kevernek, de nyelvészetről ne nagyon beszélgess velük, mert nekünk képesek voltak azt mondani, hogy "áh, magyarok! Az itt-ott hasonlít az olaszra."

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-09.jpg

Vacsorához némi szerencsével lett helyünk, mert utószezon ide vagy oda, még mindig rengeteg ember hömpölygött az utcákon. Az étkezéshez zenei aláfestést is kaptunk egy két fős zenekartól, elduruzsolgattak a háttérben, de amikor belekezdtek a "Con te partiro"-ba, felkaptam a fejem. Elég bátor vállalás volt, de az őszes hajú úr rendesen kivágta a rezet, még libabőrös is lettem tőle, az étterem közönsége pedig vastapssal jutalmazta a produkciót. Mindeközben Szulák Andrea folyamatosan mondta a híreket - igaz, lenémítva.

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-10.jpg

Capri kezdettől egyértelmű úti célunk volt, de a Marina Grandét ki kellett zárni az opciók közül, mert még egy akkora katamaránnal sem lehet beállni a vendégmólóhoz, amekkorával mi voltunk, csak a szuperjachtoknak fenntartott részre, ehhez igazított árcimkével. Mentünk a Faraglioni-sziklákhoz, amiket egyébként is megnéztünk volna, és a közelükben kerestünk magunknak helyet éjszakára.

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-11.jpg

A délutánt fürdéssel, valamint a mindenféle sziklaalakzatok közelről és távolról való megtekintésével töltöttük, majd amikor elérkezettnek láttuk az időt, vacsorázási és városnézési céllal kismotorosunkkal megindultunk a part felé. És akkor történt az, aminek az elméleti lézetéséről tudtunk, de gyakorlatban még sosem látta egyikőnk sem: a hegygerinc fölött előbukkant egy helikopter, majd leszállt a legtávolabb horgonyzó szuperjacht orrára... mi meg pár perccel később kacskaringózhattunk fel Capriba a tömött buszon :-)  Rövid városnéző sétát ("erre lehetett volna több időt szánni") követően kellemes asztalt lőttünk a Donna Rachele étteremben, ahol az első fehérborra ugyan kénytelenek voltunk nemet mondani, de a másodikat már rendben találtuk. Ahogy többek között azt a pizzát is, aminek a szélét ricottával töltötték meg.

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-12.jpg

A hegyről lefelé a csapat fele a taxit, másik fele a gyaloglást ("csak 19 perc") választotta, végül mindenki megérkezett a partra, kismotorossal vissza a hajóra, és sikerült a hét legnyugodtabb éjszakáját tölteni.

Csütörtökön Amalfi volt a cél, ami bőven megér egy egész délutánt, így aztán viszonylag korán indultunk, és célirányosan haladva hamar horgonyt vetettünk a település előtt, hogy nyitásnak a vízről gyönyörködjünk a partszakaszban. És mindehhez, a hangulatot fokozandó, olyan örökbecsű zenéket raktunk be, mint Toto Cutugnotól a Solo noi.

A kikötőbe való beállás elég érdekesre sikeredett, mert egyrészt a helyi erők az enyémmel teljesen ellentétes logika szerint gondolkodtak a feladatok sorrendjéről, másrészt - ezen már kicsit felhergelve magam - a jobb oldali szomszédunk segítő mozdulatát rosszul értelmeztem, amiből heves vita kerekedett köztünk (lásd még: "önélzetes a kis latol"). Némi idő és egy-két pohár prosecco hatására aztán megenyhült a hangulat, és természetesen kiderült, hogy mindenki tisztel mindenkit, mindenki hasonlóan gondolkodik a hajós dolgokról, csak hát a pillanat heve... aztán jött az, ami egy, a Nápolyi-öbölben töltött héten a "hab a tortán": séta Amalfiban. Én még a szomszédos Atraniba is átmentem, mert korábban a vízről kiszúrtam a Santuario Santa Maria del Bando-t, amit egyrészt meg akartam nézni magamnak, másrészt onnan fentről is szerettem volna körültekinteni. Sokszáz lépcső megmászása után (és 20 méterrel a cél alatt) azonban kiderült, hogy a hely zárva van. De kép azért így is készült:

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-13.jpg

Amalfiban komoly tömeg lepte el az utcákat, ami kicsit szokatlan volt az addigi állomásainkhoz képest, és bele sem merek gondolni, mi lehet ott nyáron, főszezonban. Viszont a reggel békés, teljes nyugalomban lehet gyönyörködni a napkeltében.

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-14.jpg

A péntek rövid, egyszerű és unalmas napnak ígérkezett, hiszen már csak Salernoba, a bázisra kellett visszajutni, az meg nem volt messze, így lassan csorogtunk a part mentén, nézelődtünk, illetve kerestük a megfelelő fürdőhelyet. Erre végül Cetara előtt bukkantunk rá, horgonyra álltunk, majd szétszéledtünk az orrbeli napozó, a készülő koktélok és a víz irányába. Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a csapat összegyűlt a szalonban, mindenki a part felé néz és kézről-kézre jár a távcső... az ügyeletes sasszem ugyanis felfedezett egy sziklafalakkal határolt, elzárt partszakaszt, amin mindössze két ember "napozott", egy nő és egy férfi. Igencsak koncentráltak egymásra, szeretetüket aktív módon fejezték ki, úgy éreztük, közeleg a csúcspont, ami végül nem egészen úgy következett be, ahogy számítottunk rá: a vízből kibukkant egy fej, ami a hozzá tartozó testtel együtt megindult ki a partra. Heves szerelem ide vagy oda, a pár ezt azért észrevette, pláne, hogy az érkező férfi a búvárszemüvegen túl az ég egy adta világon semmit nem viselt magán a barnaságán kívül. Illedelmesen köszönt, elhaladt a megzavartak előtt, néhány méterrel arrébb lefeküdt, és nekilátott napozni. Mi meg dobhattuk a kukába a fejben megírt felnőttfilmes forgatókönyveinket...

A délután további része eseménytelenül telt, sima utunk volt a bázisig, ahol mindent rendben találva átvették tőlünk a hajót, mi pedig úgy döntöttünk, ha már a közelben vagyunk, megnézzük magunknak Salernót, sőt, ott is vacsorázunk. Annyi porszem került a gépezetbe, hogy a taxis mind oda-, mind visszafelé elég lazán kezelte a megbeszélt időpontokat, de ezen tulajdonképpen meg sem kellett volna lepődnünk.

charternaplo-blog-hajos-nyaralas-hajoberles-olaszorszag-napolyi-obol-amalfi-part-szuletesnap-15.jpg

Reggel pont jókor nem volt kánikula, úgy tudtuk kicipelni a cuccainkat a hajóból, hogy nem izzadtunk le, transzfer, repülés, hazaérkezés.

*amikor hallgatod, várd ki a megfelelő sort, és akkor, teli torokból:

"Fogom a csöcsödet, te meg a pöcsömet, Felicitá!"

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Charter Napló

Utazás, munka, hajós nyaralások és minden, amivel foglalkozunk - érdekességek, tapasztalatok, élmények.