Charter Napló

Hajózós hétköznapok

A felfedezés izgalma - (majdnem) egy hét hajózás a Kanári-szigeteken

Hagyományosan hat napot hajózol egy vitorlás nyaraláson a szombat-szombat periódusban. A Kanári-szigeteken ez nem biztos, hogy összejön, de így is bőven megéri a buli. És várakozhatsz a sárga úton...

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-00.jpg

A szimpatikus időben Budapestről Zürichen keresztül Tenerifére repülő járatról lecsúsztunk, így aztán Bécsből szálltunk fel - de ahhoz nagyon korán kellett felkelni otthon. Sebaj, izgalmas út vár ránk! Meg intenzív, ami már a tenerifei reptéren megmutatkozott: olyan tempóban pörögtek a taxik, hogy kettőt pislogni nem volt időnk, már előttünk állt a miénk, pedig szép hosszú volt a várakozók sora! Indulási kikötőnket hamar megtaláltuk, a báziscég már nehezebb ügy volt, mert mi a megszokott jellemzőket (tömeg, irodák) kerestük, de ilyet nem láttunk. Viszont a bérelt hajónkat igen, ebből nagy bizonyossággal megállapíthattuk, hogy jó helyen járunk. Hamarosan felbukkant a vitorlást bérbe adó cég képviselője is, épp a szomszéd hajót adta át az érkezett csapatnak, abbéli kérdésünkre, hogy ránk mikor kerít sort, magabiztos "15 perc múlva" volt a válasza. Fél óra múlva kiderült, hogy ígérete hasonlatos volt a Blöff című film klasszikusához:

Aztán, amikor végre megejtettük, eltartott bő másfél órát, ami azért meglehetősen ritka. Mivel a csapatból többen is érdeklődtek a hajóátvétel, mint folyamat iránt, csak annak végeztével tudtunk elmenni bevásárolni - a távolságok és a domborzat miatt szigorúan taxival.

Másnap aztán kezdetét vette a nagy kaland és az ismeretlen vidék felfedezése: San Sebastián de La Gomera volt a cél, ahova a sokszor össze-vissza hullámzás miatt hat órányi, rázós út végén jutottunk el.

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-02.jpg

Megfogadva az összes hivatalos és nem hivatalos ajánlást, foglaltunk magunknak helyet éjszakára, azt gondoltuk, mindenkinél okosabbak voltunk. Persze érkezéskor kiderült, hogy nem: a marina bejáratánál keringett pár hajó, mi szépen berádióztunk, hogy megérkeztünk, amire lényegében az volt a válasz, hogy "húzzatok sorszámot". Várakozni egy sárga bójákkal kijelölt szakaszon kellett, ott csobogtunk egy darabig, mire ránk került a sor. Mert hát mindenki foglalt... Mivel a Kanári-szigetek között nincs köztes megállási lehetőség, kimaradt minden rendes nyaralós hajózás kötelező eleme, a déli fürdés*. A kikötés után kénytelenek voltunk strandra menni, mint mindenki más, és ott vetni bele habtestünket a meglehetősen friss vízbe. Vacsoránál pedig már neki is láttunk a hétre tervezett útvonal módosításának, méghozzá három okból:

- az előrejelzés a hét végére viharos szelet ígért

- a bázison azt a tippet kaptuk, hogy La Palmán nyugodtan töltsünk el egy egész napot a sziget felfedezésével

- látszott, hogy a szigetek takarását alulbecsültük, az egyébként igen stabil erejű és irányú szél sokkal kevésbé kiszámíthatóan fúj, mint az előzetesen gondoltuk.

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-03.jpg

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-04.jpg

Elengedtük tehát El Hierro meglátogatását, sőt, azt is, hogy áthajózzunk La Palma nyugati oldalára, mert az "teljesen felesleges", ahogy a rutinosak mondták. Hétfői célunk Santa Cruz de la Palma volt (még az eredeti terveknek megfelelően), ahova jó kilenc óra hajózást követően érkeztünk meg, kvázi az utolsó pillanatban (mert zárt a kikötői iroda), és megkönnyebbülten sóhajtottunk fel: "de jó, hogy holnap nem hajózunk!"

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-05.jpg

Ám még nem dőlhettünk hátra, mert amit mi kikötőhelynek hittünk, az csak az ideiglenes parkoló volt, amíg elintéztük a papírmunkát, csak aztán állhattunk át a végleges pozícióba.

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-06.jpg

Vacsoránkat az autók elől elzárt belvárosban fogyasztottuk el, eleinte a legnagyobb nyugalomban, de aztán felbukkant egy kukásautó...

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-07.jpg

... szerencsére csak addig jött, amíg a képen látod, aztán visszatolatott, és a szomszéd háztömbbel együtt minket is kikerült.

Másnap a ráérős ébredést a szokásos kávézás** követte, azt pedig autóbérlés, a bérelt járművel pedig szigetnézés. Rögtön nyitásnak egy szerpentinen kúsztunk fel a tetőre, én eddigi életemben összesen nem láttam annyi kanyart, mint azon az úton. A Roque de los Muchahos egészen lenyűgöző élmény, fenséges csendje elképesztő békét sugároz magából.

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-08.jpg

Ebédünket egy, a sziget nyugati oldalára és a végtelen óceánra néző teraszon fogyasztottuk el, hazafelé bevásároltunk, majd elugrottunk a 2021. végén hónapokon keresztül zajló vulkánkitörést helyszínére.

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-09.jpg

A környék most már - túl azon, hogy egy többszáz méter széles sávban fekete kövek borítanak mindent - békés arcát mutatja, de másfél éve nem így volt:

A hajóhoz visszaérve becuccoltuk a szajrét a hajóba, aztán még sétáltunk egyet Santa Cruz de La Palmában.

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-11.jpg

Szerdán viszonylag korán indultunk, hiszen tudtuk, hogy legalább 9 órás út vár ránk (vissza San Sebastián de La Gomerába, mert Valle Gran Grey-ről is lemondtunk, hogy közelebb legyünk a bázishoz a gyorsan változó időjárási körülmények között). Féltávnál megjöttek a delfinek, akik majd' tíz percig kísértek minket, másfél órával érkezés előtt pedig elfordult és markánsan erősödni kezdett a szél. Nagyjából a tervezett időben értünk a marina elé, ahol viszont egy órát kellett várakoznunk (a már megismert "sárga úton"), mire az előttünk sorakozó ÖT egész hajót sikerült kikötni. A vacsorára kinézett étteremben az étlapot böngészve feltettük a hülyeturistás kérdést: "Tapas van?" Természetesen megkaptuk a lakonikus választ: "Ez mind az." Pazar volt a kaja, degeszre ettük magunkat.

Reggel nem kapkodtunk, mert az előrejelzés csak késő délelőttre-kora délutánra tett egy gyengülést a szélben.

Szemben a napkeltével:

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-12.jpg

Háttal a napkeltének:

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-13.jpg

Ebben a gyengülésben vágtunk neki a bázis felé vezető útnak (mert péntekre nem jeleztek ilyen "lukat"), de így is volt, hogy 35 csomós szelet mutatott a műszer. Ezzel együtt gyönyörű utunk lett, csak akkor vált kellemetlenné, amikor Tenerife csücskénél elkezdtek szembe jönni a hullámok. Lévén csütörtök, nem volt sor az üzemanyagtöltő-állomásnál (eleinte ember sem), így nyugodtan tankolhattunk, majd visszaálltunk a helyünkre. A délután folyamán én megejtettem még egy fürdést az óceánban, de ez igen rövidre sikerült. Mert az hagyján, hogy hideg volt a víz, de az erős hullámzás + kavicsos-köves part kombináció miatt egyébként sem igazán lehetett pancsikolni. Vacsorához nem akartunk taxit szervezni, maradt az a pár hely, ami gyalog elérhető, így kötöttünk ki egy olyan étteremben, amit - a neve alapján persze sejthettük volna - angolok üzemeltettek, így a mérsékelt spanyoltudásunk nem okozott nehézségeket. És hallgathattuk a speciális kiejtésüket.

Hajnalban a hevesen dudáló szélre ébredtünk, nagyon úgy festett, hogy jól döntöttünk a korai hazatéréssel. A "szabaddá" vált napot is igyekeztünk kihasználni, megint autót béreltünk, és előbb San Cristóbal de La Laguna gyönyörű házai között caplattunk néhány órát,

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-14.jpg

aztán Santa Cruz de Tenerife közparkjai közül fedeztünk fel néhányat.

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-16.jpg

charter-naplo-blog-a-felfedezes-izgalma-hajos-nyaralas-kanari-szigetek-hajoberles-tengeri-turavitorlas-klub-15.jpg

Szombat reggel leadtuk a hajót (mindent rendben találtak), aztán a csapat szétszéledt, mert volt, akinek néhány órán belül indult a gépe hazafelé, míg másoknak csak vasárnap reggel. És olyan is akadt, aki ráhúzott néhány napot a nyaralásra...

* a deles fürdéssel együtt a kényelmes ebédelés is elmaradt, menet közben, a hullámos vízen nem igazán akartunk főzőcskézni. Viszont - természetesen - lett megoldás: E.B. úr irányítása alatt reggelente legyártottunk nem kevés szendvicset, így volt mihez nyúlni, ha valaki a nap folyamán megéhezett.

** hét fős csapatunk hat tagja megrögzött kávéfogyasztó volt, kotyogósban és kapszulás főzőben is készült fekete nedű reggelente. Azt csak a harmadik alkalommal vették észre a srácok, hogy szombat este sikerült koffeinmentes kávét vásárolniuk...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Charter Napló

Utazás, munka, hajós nyaralások és minden, amivel foglalkozunk - érdekességek, tapasztalatok, élmények.