Charter Napló

Hajózós hétköznapok

Egy hét hajózás a Szaróni-öbölben - második rész

Athénból indulva olyan helyekre juthatsz el, mint Szalamisz, Aegina, Agisztri, Epidaurosz, Pórosz, Ídra vagy épp Szpetszesz. És ez még csak a jéghegy csúcsa!

diary_011.jpg

A sztori első fele: Alimos Marinától Ermioni városfaláig.

Szerdán Pórosz felé a Peloponnészosz-félsziget délkeleti végénél horgonyoztunk le egy öbölben, hogy második, saját grillen készült ebédünket elfogyasszuk. A fő étkezések között általában különféle rágcsákat, egyszerűbb fogásokat fogyasztottunk, amiket sellőink készítettek nagy lelkesedéssel és szaktudással. Ezúttal a hús mellé halat is vásároltunk, a sütögetésnek pedig emlékezetesen vetettünk véget: egy szerencsétlen mozdulat miatt H. az egész cuccot (az utolsó öt darab rákkal) berúgta a tengerbe. A jó előre bekészített vödör oltóvíznek hála semmi baj nem történt, a négy méteres vízben pedig az sem okozott gondot, hogy a grillsütőt felszínre hozzuk, ne maradjon ott mementónak (és szemétnek).

diary_012.jpg

Megint késő délután volt, mire elértük a célt, ahol saját bőrünkön tapasztalhattuk meg, mivel jár az, ha az ember nem tartja be a pilotkönyv ajánlásait. A mindentudó iromány jelezte, hogy maradjunk közel a csatorna északi oldalához, mert a déli felén sekély a víz. Tulajdonképpen pár méteren múlt, de N-ék felültek a puha talajban. Mi nem tudtuk lehúzni őket, a helyi erő igen, majd tartotta a markát harminc euróért. Te legyél okosabb, ha arra jársz, spórold meg magadnak ezt az összeget és a kellemetlen érzést! Mi a külső részre tudtunk odaállni a partfalhoz, ahol nincs áram és víz, ám a kávézóban reggel nyolc és éjfél között három euróért le lehet zuhanyozni. És van könyvkölcsönző. Készülj fel, vigyél magaddal valamit, amit ott hagyhatsz!

diary_014.jpg

Napnyugta idejére pedig mássz fel az óratoronyhoz, gyönyörű fentről a környék.

diary_013.jpg

Hazafelé ismét megpróbálkoztunk Aeginával, mert pénteken kora délelőtt kellett visszaérnünk a bázisra (a csapatomnak aznapra volt repülőjegye haza), nem akartunk messziről indulni hajnalban. Persze teltház. Menjünk megint Agisztrire! Ott is. Akkor vissza Aeginára, a kikötő melletti öbölbe, horgonyra. Legénységem egyik tagjába azonban belébújt a kisördög, ragaszkodott hozzá, hogy fussunk még egy kört a marinában. És tényleg találtunk egy üres helyet, szépen el is kezdtünk rátolatni a partfalra, de három méterre tőle megmakacsolta magát a hajó, nem mozdult: felültünk. A pillanatnyi szünetben viszont kiszúrtuk, hogy egy másik helyről valaki kiáll. Vannak még csodák! A távozók elszerencsétlenkedtek egy darabig, mire felszedték a horgonyukat, de végre szabaddá vált az út, beparkoltunk. A kisördög elégedetten nézett körbe, a csapat pedig könnyedén léphetett ki a partra, hogy elfogyassza esti üdítőit.

diary_015.jpg

A másik társaság horgonyon töltötte az éjszakát, egyébként teljes nyugalomban.

Másnap reggel, kiálláskor láttuk meg magunk alatt az előző banda bénázásának okát: egy másfél méter hosszú, senkihez nem tartozó, méretes vasmacska hevert a fenéken. Ebben akadt el a csapat horgonya. Mi elkerültük, ha arra jársz, tudj róla, számolj vele! Pénteki érkezésünk a bázisra simán zajlott, a beállásnál nem bízták a véletlenre, ketten is felszálltak a fedélzetre, hogy elvégezzék a manővert. Onnantól ugyebár az ő felelősségük, de ahogy egyik vendégem megjegyezte: mi ennél szebben kötöttünk volna ki, fele ennyi idő alatt. Mivel benzinkutat nem láttunk sehol, kicsit féltünk, hogyan oldjuk meg az ilyenkor szokásos és kötelező végtankolást, de aggodalmunk felesleges volt. Mire az utolsó csomó a helyére került, már ott állt a mólón egy kis tartálykocsi, a „kutas” húzta ki a csövet a hajóhoz, és töltötte a gázolajat. A száztíz liter reálisnak tűnt a sok motorozás és a generátor használata miatt, az árról csak órákkal később tudtuk meg, hogy harminc százalékkal magasabb, mint a szárazföldi töltőállomásokon, de ezzel nincs mit tenni.

A hajó leadásakor igen alaposan átnéztek mindent, nálunk három, barátainknál nyolc(!) ember lépett a fedélzetre, hogy ellenőrizzék a rendszereket. Nincs mese, mindennek hibátlanul kell működnie, hiszen itt bármikor előfordulhat, hogy az ügyfelek napokig nem állnak be kikötőbe, és a vitorlás felszerelésére támaszkodva kell boldogulniuk.

Késő délután azért tettünk egy villámlátogatást Athénban. Ha követnéd a példánkat: az Alimos Marinánál az 5-ös villamosra szállj, és utazz a Szintagma-térig, ami az Akropolisz közelében található, egyúttal a végállomás.

diary_016.jpg

Tippek szkippereknek:

  • mi egy Jeanneau Sun Odyssey 509-est és egy Bénéteau Oceanis 51.1-est béreltünk. A komfort mindkettőben megfelelő, a leírás szerint van bennük szkipper kabin. Ez az állítás megfelel a valóságnak, ám előbbinek ez a helyisége 170 centiméternél magasabb ember befogadására alkalmatlan, és meglehetősen szűk is, így ezzel ne számolj, ha langaléta vagy.
  • forgasd sűrűn a pilotkönyvet, a marinák leírásán túl bőven tartalmaz tippeket a horgonyzóhelyekre vonatkozóan, ráadásul, amennyire lehet, naprakész.
  • amikor hajót keresel a túrához, látni fogod, mennyire heterogén az állomány. Ne ijedj meg az öregebb daraboktól (a Sun Odyssey 2013-as gyártású volt), a becsülettel végzett karbantartásnak köszönhetően azok is jó állapotban vannak.
    diary_017.jpg
  • leendő utasaidat készítsd fel arra, hogy akár egész héten a hajóban kell tisztálkodniuk és egyéb dolgaikat végezniük.

A régióról:

  • horgonyzóhelyből rengeteg van, megszámolni sem lehet a védett öblöket, igaz, a népszerűbb és biztonságosabb részek hamar megtelnek, így érdemes kora délután érkezni. Vitorlázni általában Beaufort 2-4-es szélben tudsz, igazán nagy hullámok csak akkor alakulnak ki, ha a szél délről fúj.
  • az árak barátságosak (húsz ember vacsorája volt, hogy kijött 240 euróból), de Ídra kicsit drágább, mint a többi hely, ráadásul beleszaladtunk az étteremben az „ajánljon valamit, ami nincs az étlapon” örök csapdájába.
  • mi június közepén jártunk arra, tömeget sehol sem láttunk (még Ídra sem volt nagyon tele turistával), az időjárás kellemes volt, a víz langyos. Csak ajánlani tudom ezt az időszakot.

diary_018.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://charternaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr214091801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Charter Napló

Utazás, munka, hajós nyaralások és minden, amivel foglalkozunk - érdekességek, tapasztalatok, élmények.

Hírlevél feliratkozás

* Kötelező mezők
süti beállítások módosítása